Co to jest CRM? Odkryj jego funkcje i korzyści

Co to jest CRM? Odkryj jego funkcje i korzyści

Pojęcie CRM (ang. customer relationship management) kojarzy Ci się zapewne z systemem, który pomaga zespołom sprzedaży zarządzać kontaktem z klientami. Jednak CRM to coś o wiele, wiele więcej. W tym tekście znajdziesz komplet informacji, jak działa system CRM, jakie korzyści daje firmie oraz jak wybrać, wdrożyć i utrzymać system CRM. Na końcu umieściliśmy także słownik najważniejszych pojęć związanych z funkcjonowaniem CRM-u.

CRM – co to takiego?

System CRM to nie tylko narzędzie. To także strategia prowadzenia biznesu oparta na budowaniu trwałych relacji z klientami. Dziś świetny produkt czy szeroko zakrojona kampania reklamowa już nie wystarczą, żeby odnieść sukces sprzedażowy. Kluczowym czynnikiem są doświadczenia, jakie zbiera klient, stykając się z ofertą. Pozytywne wrażenia umacniają reputację marki, budują zaufanie i pomagają sprzedawcom domknąć transakcje. Negatywne doświadczenia mogą sprawić, że nawet najbardziej atrakcyjna oferta będzie nieskuteczna.

Dlatego trzeba nieustannie zbierać informacje o potrzebach klientów, a z tej wiedzy powinny korzystać wszystkie działy w firmie – zarówno sprzedaż, marketing, jak i obsługa klienta. Dzięki temu firma może błyskawicznie zareagować na zmieniające się oczekiwania klientów.

Źródło tekstu: https://blog.businessweb.pl/crm

Post Author: