Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Private blog network - dowiedz się więcej o ofercie na https://bit.ly/3n01VWf.

By odbiorca zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – przydatne jako część wieloaspektowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie stosowane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

Prywatne sieci serwisów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, nazwa i adres. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym katalogu firm czy artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, pomocne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z bieżącymi informacjami, prawem, doradztwem finansowym oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Post Author: